Pentru ce tipuri de cheltuieli pot beneficia de evaluarea gratuita a sumei rambursabile?
Societatile isi por recupera TVA pentru o gama larga de cheltuieli, clasificate in 3 categorii:
- Cheltuieli cu deplasarile externe in interes de afaceri, ca de exemplu: cazare, masa, transport, marketing si materiale promotionale, participarea la targuri si evenimente etc.
- Cheltuieli cu furnizorii externi, ca de exemplu: servicii profesionale, echipament, consultanta si taxe judiciare, cercetare si dezvoltare etc.
- Cheltuieli intercompany (tranzactiile interne intre doua societati afiliate care depun un decont de TVA consolidat) ca de exemplu: costuri operationale, taxe judiciare, vanzari de bunuri cross-border, asistenta administrativa/financiara, proiecte internationale, garantii etc.
In toate cazurile, cheltuielile vor fi justificate relativ la natura activitatii solicitantului.
In general, cheltuielile cu deplasarile sunt achitate cu cardurile business sau, mai rar, cu numerar. De aceea am dezvoltat o solutie pentru analiza automata a tranzactiilor cu cardul, pentru a putea pune la dispozitie o evaluare a potentialului de rambursare chiar inainte de verificarea facturilor/bonurilor.
Facturile de furnizori si cele intercompany se achita de obicei prin transfer bancar intre organizatii.